Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Så var semestern slut...

Kategori: Det dagliga livet

Vårdplaneringen gick bra, distriktssköterskan hade samma tankar som vi, och farfar inser ju att han behöver mycket hjälp nu, så alla var nöjda och glada när mötet var slut.

Har jobbat två nätter nu och känner att jag verkligen har kommit ifrån jobbet under semestern, har ont i ryggen och sover sämre igen. Det blir till att plocka fram spikmattan igen, den gjorde ju underverk för ryggen innan semestern!
Idag har jag varit helledig, så igår och idag har jag varit och hälsat på farfar på sjukhuset. Igår tog jag med honom ut på en tur i rullstolen, så att han fick lite miljöombyte i alla fall (han trivs inte så bra på sjukhuset, utan vill helst komma hem så fort han bara kan.). Idag tog jag med mig farmor när jag åkte dit, så att de får träffas lite. Hon har inget körkort, utan får passa på att följa med när vi andra åker dit.

I helgen blir det nattjobb, så då blir det nog bara jobba och sova som gäller... På söndag kommer Andreas hem, så då åker jag och hämtar honom i Göteborg innan jag åker till jobbet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: