Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp...

Kategori: Det dagliga livet



Igår tillbringade jag några timmar på högskolan, hade traumalab. i akutsjukvårdskursen. Det var ganska roligt, på den labben fick vi i alla fall lära oss saker som vi faktiskt får göra, till skillnad mot på anestesilabben.
Äntligen har informationen om kursen i viral patogenes kommit upp på högskolans hemsida, så den har jag anmält mig till..:)
Det blir mycket skola i höst, men den kursen kommer att vara på kvällstid, och bara en gång i veckan, så det blir nog bra.
Det är samma lärare som hade kursen i bakteriell patogenes i våras, så jag vet att det är kompetenta lärare också, så det ska bli kul!
Dessutom så kommer vi att få läsa den kursen på arbetstid, så det är mycket som gör den bättre än akutsjukvårdskursen...

På kvällen gick jag och David på poweryoga. Det är verkligen en gymanpassad yoga, men man får ju träna styrka och rörlighet i alla fall.

Idag var det tidig morgon, tungt, eftersom jag har en helt annan dygnsrytm efter allt nattjobb i år.
På förmiddagen var det utbildning om den nya labmodulen som kommer i vårt datajournalsystem. Inte speciellt svårt, men det verkar allt en aning krångligare än idag, när vi gör det "the old fashion way", med pappersremisser...
Efter utbildningen hade jag lite eget arbete, med processarbete vi håller på med osv, innan jag skulle på möte med en företagsrepresentant från ett företag som säljer höftskyddsbyxor, som man kan använda till patienter som löper stor risk att ramla, och som inte riktigt kan ta till sig instruktioner för att förhindra det. Hon hade redan hållit en föreläsning på vårt senaste möte med alla fallombud, men vill träffa mig för lite uppföljande infromation.

Ikväll har jag inte gjort så mycket; var trött efter att bara ha sovit några timmar inatt så jag vilade lite när jag kom hem, och sedan har jag pysslat med det ena och det andra...
Kunde ju inte heller missa Heroes, som just slutade..:)

Är fortfarande inte så snuvig, men har än mer ont i halsen, och dessutom fruktansvärda huggsmärtor i höger öra; det känns som om någon då och då roar sig med att sticka in en kniv i mitt stackars öra..:(
Har dessutom några förstorade, ömma lymfkörtlar till höger på halsen, så det är den högra sidan av mitt stackars huvud som är drabbat...
Jaja, det hör ju årstiden till med en massa otrevliga viroser, jag antar att jag överlever det här med ;)

Kommentarer

  • Lennart säger:

    Att känna huggsmärtor i örat och ingen är där låter inte alls trevligt. Att ha ont i halsen och ha hosta är ju inte roligt det heller. Det vet jag eftersom jag har en envis rethosta sen två veckor tillbaka. Det är ett elände på natten då jag ska sova.

    2008-09-20 | 23:00:42
    Bloggadress: http://trannel.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Usch ja, hatar verkligen förkylningstiderna!

    2008-09-21 | 01:59:01
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: