Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Alfabetet

Kategori: Tidsfördriv

A is for age: 29.
B is for booze of choice: Vin, vitt på sommaren och rött på vintern!
C is for career: Sjuksköterska.
D is for your dad's name: Bernt.
E is for essential items to bring to a party: Partyhumöret, vinet och någon rolig lek/spel!
F is for favourite song at the moment: Den som dör får se.
G is for favourite game: Guitar hero.
H is for home town: Skövde.
I is for instruments you play: När jag gick i skolan spelade jag blockflöjt och tvärflöjt, och när blev tonåring lärde jag mig hjälpligt att spela gitarr, men nu kommer jag inte ihåg någonting.
J is for jam or jelly you like: Äppelmos på havregrynsgröten på morgonen.
K is for kids: Inga än.
L  is for living arrangements: Bor med Fästman samt två katter och en kanin.
M is for mother's name: Milvy.
N is for name of your crush: Andreas.
O is for overnight hospital stays: Två veckor på Neurologen på Sahlgrenska -06 och X antal enstaka kortare sjukhusvistelser.
P is for phobias: Jag har ingen riktig fobi, men jag gillar inte fåglar, främst ankor och gäss, eftersom de alltid ska jaga en och bitas.
Q is for quotes you like: Har inget favoritcitat, men får ofta leva efter "Det man inte har i huvudet får man ha i benen"...
R is for relationship that lasted the longest: Det nuvarande, 7 år och 7 månader so far...
S is for sartorial style: Vad betyder sartorial?
T is for time you wake up: Oj, det beror helt på om jag jobbar eller är ledig, och om jag jobbar dag, kväll eller natt! Just nu vid 15-tiden, eftersom jag jobbar mest nätter.
U is for underwear: Hotpants och BH, så klart.
V is for vegetables you love: Broccoli, tomater och champinjoner. 
W is for weekend plans: Jag ska faktiskt inte jobba i helgen, för en gångs skull, men har inga särskilda planer ännu. Måste dock storstäda lägenheten!
X is for x-rays you've had: Hmm... Lungröntgen, CT buk Xflera, Buköversikt, CT hjärna Xflera, CT angio (av hjärnan), konventionell angiografi (av hjärnan), MR hjärna Xflera, MR rygg...
Y is for yummy food you make: Kycklinggryta.
Z is for zodiac sign: Vattuman, och en ganska typisk sådan, vad jag kan föstå. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: