Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Träningsvärk!

Kategori: Träning

Igår var jag och David på Box-passet på Nautilus.
Det är en kickboxningsliknande träning, och det visade sig att tränaren är densamma som jag och Delin hade när vi tränade ihop för flera år sedan! Han är riktigt bra, så det var en glad överaskning. Kommer dock inte ihåg exakt var han har sina rötter nu, om det är inom kickboxning eller vanlig boxning, tror dock att det är vanlig boxning.
Hur som helst så är han bra, och passet är tungt, svettigt och roligt!

Idag känns det att jag har använt muskler som inte är använda på ett tag; har träningsvärk främst i lår, biceps och axlar. Gôtt; då känns det att man har tränat hårt!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Boxning är ju helt klart det roligaste gruppträningspasset. Nackdelen är ju att man nästan måste vara två om man som jag nästan har skräck för att paras ihop med främlingar eller ännu värre, boxas med tränaren =)

    2008-09-25 | 12:05:45
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Ja, det är det värsta! Men om du vill hänga på så är nog Andreas också sugen, så blir vi jämna åar i alla fall!

    2008-09-25 | 20:06:40
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: