Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Yoga

Kategori: Träning

Imorse var jag duktig och var på yoga. Det var inte poweryoga, utan mer "klassisk" yoga, med ursprung i kundaliniyoga.
Mer introspektiv, fokuserande på att hämta lugn och kraft inför dagen.
Jag tror att den här yogan passar mig bättre än poweryogan; inte en hund så långt ögat kunde se ;)
Dessutom tror jag att det gör mig gott med lite aktiv avslappning, fokusering och kraftsamlande.



Kundaliniyoga - Vad är det?
En uråldrig teknik för den moderna människan.
Tidigare hemlig, förd till väst av Yogi Bhajan 1969
Ett helhetligt system för att integrera kropp själ och intellekt.
Kundalini betyder livskraft.

Vardagsyoga
Kundaliniyoga är en yogaform för människan i vardagen. För dig som vill skapa balans i ditt liv utan att behöva dra dig undan från världen. Lev i världen som näckrosen:
Rötterna stadigt förankrade, blomman vänd mot himlen, mjukt flytande på vattnet..

Hur fungerar det?
Med kraftfulla andningsövningar och dynamiska rörelser
vitaliseras och samkörs immunförsvar, nervsystem och hjärnhemisfärer.
Ditt inre fokus står i centrum. Att göra rörelserna inifrån, lyssna på andningen och kroppens behov

Vem kan göra Kundaliniyoga?
Alla kan delta. Gammal och ung, handikappad eller sjuk.
Övningarna kan anpassas för alla behov.

Kundaliniyoga
-Erbjuder enkla redskap för inre balans
-Ger uthållighet och kraft
-Ökar din medvetenhet och medkänsla

Kommentarer


Kommentera inlägget här: