Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Yoga, tvätt och Viral patogenes

Kategori: Det dagliga livet

Gårdagen började med ett yogapass; kan man börja sin dag på ett bättre sätt? Nautilus har den trevliga servicen att de bjuder sina deltagare på morgonpassen på frukost, så efter yogan blev det frukost och trevligt samtal med några av de andra som var med på passet. Efter det var man lagom avslappnad och fokuserad inför dagen.

Nästa punkt på mitt schema var tvätt, inte så roligt, men det måste ju göras.
Hade planerat att passa på att städa medan jag tvättade, men istället packade jag upp det jag handlade i Ullared, och slog in julklappar :)

Kvällen spenderades på högskolan; onsdagar är det Viral patogenes. På schemat igår stod patogena RNA- virus, och vi pratade bl.a om Ebola, Rabies och Hepatit.
Efter lektionen passade jag på att åka och storhandla, passade även på att köpa julklapp till Andreas; den har jag gått och klurat på länge, och den passar verkligen helt perfekt :)

När jag kom hem var jag ovanligt pigg, så jag plockade lite i lägenheten, men det hade nog inte varit så populärt om jag hade dragit igång någon storstädning kl: 21:30...
Somnade inte förrän 02:30, så imorse var det sovmorgon, till Teal'cs stora missnöje..:)

Ikväll ser jag fram emot middag med goda vänner och Magnus Betnérs Tal till nationen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: