Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Viral patogenes

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Ikväll var första gången på kursen viral patogenes. Det kommer att bli roligt, men svårt. Vi har samma lärare som i kursen bakteriell patogenes, som jag gick i våras, så därför vet vi att det kommer att bli en bra kurs.
De är duktiga, och har ett bra upplägg på sina kurser.

Det blir mycket studier i höst, men för mig är det ett fritidsintresse; jag tycker att det är roligt att lära mig nya saker!
Därmed inte sagt att det inte kan bli lite för mycket av det goda ibland, som i akutsjukvårdskursen, när vi hade två kurstillfällen i veckan (vilket inte framkom av kursbeskrivningen), och mina gruppkamrater dessutom ville träffas en, gärna två, gånger/vecka utöver det, för att jobba med grupparbetet.
Det var en aning tufft, i kombination med heltidsarbete...
Men nu är den kursen avklarad, och nu är det en kväll à 2h i veckan som gäller, det känns mer lagom :)

The human immunodeficiency virus (HIV)
HIV.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: