Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Stormen rasar vidare

Kategori: Debatt

Expressen fortsätter sin artikelserie, det har kommit upp flera nya artiklar i ämnetpå Expressen.se under dagen. I det här fallet får jag faktiskt ta och ge Expressen stående ovationer, som uppmärksammar ett utbrett fenomen som pågår i det tysta.

Flera länder där tidelag inte är förbjudet - däribland Sverige - menar att djuren redan skyddas via djurplågerilagstiftning. Engelsmännen menar att det inte räcker. Där ses tidelag som en kränkning i sig av djuren. Tidelag är ett sexbrott
eftersom en part inte kan samtycka till den sexuella handlingen, enligt rapporten från det engelska inrikesdepartementet.
Man jämställer därför ävergrepp på djur med övergrepp på barn, vilket jag tycker är helt logiskt, eftersom båda grupperna är helt hjälplösa och utelämnade.

Jag mår illa och vill bara kräkas, slå, skrika och gorma när jag läser de vidriga citaten från zoofilerna!

Expressen verkar ha gjort ett bra jobb och dragit igång debatten; man skriver idag att svenska folket rasar efter gårdagens avslöjande om zoofilerna. Hoppas att det kan föra med sig att någonting händer i lagstiftningen!
Mumari dra sitt strå till stacken; hon har startat en protestlista som hon ska skicka till regeringen och jordbruksministern när den blir tillräckligt  lång. Skriv på omedelbart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: