Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Snöoväder

Kategori: Det dagliga livet

"Jag säger som det är att allt är sådär. Bara sådär. Sådär som det är såhär års.
- Och blir det inte bättre så lägger jag ner. Så är det!"
(Markus Krunegård- Den som dör får se)

Jag har ju aldrig varit någon stor snöfantast, så därför jublar jag inte precis över dagens snöfall.
Jag kan dock hålla med om att det ser mysigt ut, så länge man får befinna sig inomhus och titta ut på det.


Den här synen mötte mig när jag kom ut från jobbet imorse...


Gillar skenet från gatlyktorna utanför jobbet. Gillade dock INTE den vinande snön, som man kan ana på den här bilden.


Var tvungen att tanka, vilket inte var så kul i det här vädret...


Så här ser det ut utanför mitt köksfönster just nu, det snöar fortfarande, även om det inte syns på den här bilden.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Äsch det är ju finemang med snö =)

    Blir ljust och härligt ute. Tyvärr ska det väl bli slask senare i veckan och det är ju inte lika skoj

    2008-11-24 | 20:34:26
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Jodå, så länge man får vara inne..;)

    Det där med att pälsa på sig 10 lager kläder och ändå frysa, få snö innanför jackan och få ont i lederna samt öronen är inte min kopp te..:)

    Ja, hörde ikväll att det ska bli +7 grader på onsdag; snacka om väderomslag; 17 graders skillnad på bara några dagar!

    2008-11-24 | 20:39:53
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Jennie säger:

    du får köpa en sån där rysk stor pälsmössa som täcker öronen ;).

    Jo, tycker det är tråkigt med 7 +. Säkert kommer det regna och ha sig också. Nyårsafton 01/02 (tror jag det var) så var det ju -15 till -20 vid tolvslaget sen morgonen efter så var det väl närmare 5-10 grader plus. Det var ett konstigt väderomslag =)

    2008-11-25 | 08:15:40
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    En pälsmössa vore en god idé!

    7+ är RIKTIGT tråkigt! Då ser jag faktiskt heller ett pat minus, så att snön kan ligga kvar, för det är ju faktiskt bra mysigt trots allt :)

    2008-11-25 | 22:41:26
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: