Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Boxningsdags!

Kategori: Träning

Så var det torsdag, och dags för boxningsträning. Jag älskar verkligen boxningen; det är allsidig träning för hela kroppen, både kondition och styrka i ett (sedan att man håller på att kräkas medan det pågår är ju en annan sak...)!

Idag hade vi en annan tränare än den vanliga, en kvinnlig. Hon körde övningar som var mer uthållighetsbetonade, medan vår vanliga tränare kör mer explosiva övningar, med tätare byten. Det är nog bra att växla, jag tror att de kompletterar varandra bra.

Idag hade jag väl inte laddat på optimalt sätt; hade inte ätit någonting sedan frukosten, pga alla mina möten.
Jag har också en förmåga att köra gärnet från början, och det är ju bra, men eftersom varken min styrka eller kondition är på topp för tillfället så för det med sig att jag är halvdöd efter ungefär halva passet, och det kanske är mindre bra...
Tur är att de byter övningar ganska ofta, så det är olika muskelgrupper som tränas, och blandat kondition/styrka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: