Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Miniträdgård?

Kategori: Det dagliga livet

Mitt nya projekt är att skapa en liten miniträdgård på vår balkong.
Hittills har jag sått Ruccolasallad och körsbärstomater i krukor och färggranna blomsterkrasse i en balkonglåda.
Döm om min stora förvåning när jag ikväll tittade till krukorna och såg att Ruccolasalladen redan har kommit upp ca 1 cm över jorden (jag sådde för tre dagar sedan)!
Imorgon är jag ledig, så när jag vaknar ska jag så det sista. Det som står på tur är persilja, basilika och solrosor. Det ska bli spännande att se hur det går!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Vad roligt, det är så mysigt med massa växter på balkongen. Jag måste ta tag i det också. Har inte sått något alls i år ännu.

    2008-05-07 | 09:51:36
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Lennart säger:

    På ett ställe där jag bodde hade jag en liten uteplats med gräsmatta och en rosenhäck. Jag planterade lite blommor där så att det skulle bli färgglatt. Sen kom rådjuren och åt upp blommorna.

    2008-05-08 | 18:54:52
    Bloggadress: http://trannel.blogg.se

Kommentera inlägget här: