Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Säkert!

Kategori: Musik

Jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen; man kan inte annat än älska Säkert!'s klockrena ångestdrypande texter till solskenspopiga melodier!


Jag grät mig till sömns efter alla da'r
- Det är konstigt med den där myten om att tonåren ska vara ens bästa tid... Tror inte att det är många som tycker det, i alla fall inte av oss som har en förmåga att fundera lite för mycket över saker och ting...


Vi kommer att dö samtidigt


Faller isär
- Älskar refrängen "Jag faller isär, lalalala"!


Gillar också de här underbara raderna ur "Ditt kvarter"...
"Jag har en Elle i min väska
Så att det ska se ut
Som att jag sitter och tar det lugnt bara
Inte går patrull som förut
Elle, när ska det bli inne att vara som jag
Blek och feg och sävlig och lat
Jag har köpt varje nummer Elle sen 96
Men det som fortfarande gäller är
Vacker och lycklig
Och just nu kjol med särskilda veck"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: