Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Smärtande joggingtur

Kategori: Träning

Var ute och joggade ikväll. Har haft problem med smärta i hälsenorna sedan jag började jogga, men nu var det riktigt illa. När jag provade att stanna och stretcha blev det än värre, så det var inte någon bra idé. När jag gick och "skakade loss" fötterna lättade det något, så att jag kunde jogga en bit igen, men det kom snabbt tillbaks.
Undrar vad det beror på? Kan jag ha knutit skorna för hårt? Får prova att knyta lösare nästa gång...
Kan det bero på mina instabila ledband i fotlederna? Om det inte funkar att lätta på snörningen får jag prova att jogga med "fotledsbandagen".

Annars kändes det bra, konditionsmässigt, tråkigt bara att det inte är trötthet/flås som ska sätta stopp, utan smärta!
Hoppas att det ger med sig...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: