Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Projekt livsstil

Kategori: Projekt livsstil

Projekt livsstil har tyvärr legat på is ett tag, jag tror att morgonjoggingen blev ett steg för mycket; jag hade inte tillräckligt mycket energi för att orka jogga på morgonen, på fastande mage.

Hultsfredsfestivalen och blodgivning med tillhörande uppehåll med samt återinsättning av betablockerare har också gjort sitt till; får mer huvudvärk när jag gör uppehåll, och när jag börjar med dem igen så blir jag oerhört trött, innan kroppen har vant sig.
Nu börjar jag åter känna mig i balans, och ska börja jogga i veckan igen.
Den veckan vi är på Sicilien kommer det sannolikt inte att bli någon jogging, men det blir desto mer promenader i väldigt kuperad terräng, så motion får jag i alla fall. När vi kommer hem får det bli nya friska tag i livsstilsförändringen!
Då är det en månad kvar till blodomloppet också, så det gäller att ladda!

Förutom joggingen så måste jag också skärpa mig avséende kosten; har kommit in i en period då jag äter extremt oregelbundet; ofta bara en gång om dagen, och då inte speciellt nyttigt. Inte alls bra för förbränning och välbefinnande! Regelbundna måltider med nyttig, lagad mat kommer att bli min nya vana.

Kommentarer

  • Natalie säger:

    jogga på morgonen är tufft!

    2008-07-06 | 05:02:23
    Bloggadress: http://natalies.se
  • mel säger:

    var på gymmet idag.. första gången sen februari säkert... kände mig som ett riktigt fetto... stå på dig... morgonträning ger ju grym förbränning.

    2008-07-06 | 21:20:50
    Bloggadress: http://mel.blogg.se/
  • Zombie säger:

    Halloj :)

    Zombie är tillbaka!

    2008-07-09 | 12:45:10
    Bloggadress: http://zombiefied.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Natalie: För att orka det så måste man nog i alla fall äta frukost först... Ska satsa på promenader på morgonen och jogga på kvällen!



    Mel: Visst känner man sig som en riktig pösmunk första gången man är på gymet efter ett uppehåll! Men det är bara att låta den känslan sporra en, och inte ge upp! Morgonträning ger grym förbränning, men jag tror att det blev lite för tufft att jogga innan frukost; benen kändes så tunga att det inte var speciellt kul längre, utan bara jobbigt..:( Det är nog bättre med power-walks på morgonen och jogging på kvällen.



    Zombie: Hej! Kul att höra av dig! Allt väl?

    2008-07-09 | 13:54:28
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: