Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Personlighetsanalys

Kategori: Tidsfördriv

Hittade en rolig sida, som analyserar ens personlighet utifrån texten på ens blogg. Baserat på vad man skriver och hur man använder orden berättar de vem man är.

Mitt resultat blev:

Idealisten




"Människan i främsta rummet!"


Idealister är framförallt intresserade av människor och relationer - men på ett abstrakt plan. De återfinns ofta som exempelvis präster, psykologer eller med personalfrågor. Mahatma Gandhi är den kanske mest kända Idealisten. Moral och andlighet är exempel på abstrakta människoorienterade begrepp som Idealister ofta dras till - och ägnar en oerhört stor energi åt. De är ofta entusiastiska och fantasirika - och mår som allra bäst när de får möjlighet att hjälpa andra människor utvecklas.

Idealister har en talang för kreativa lösningar och relationer vilket gör att de ofta trivs bra med arbete som innebär att att snabbt sätta sig in i och lösa kommunikativa problem. Typexempel på detta är att arbeta som organisations- eller kommunikationskonsult. I det senare fallet föredrar de oftast den första kreativa fasen och kundkontakten framför att planera och genomföra delmoment. De hatar rutinarbete - annat än möjligen för en stunds omväxlings och avkopplings skull.

Ja, det ligger en hel del i det...

Kommentarer

  • mel säger:

    haha.. jag blev vårdaren! stämmer väl ganska bra tror jag, jag är en känsloamöba helt enkelt...

    2008-07-06 | 21:27:13
    Bloggadress: http://mel.blogg.se/
  • mel säger:

    men wtf.. nu blev du också det... hrrrm. testa igen, om det inte blir samma är det ju humbug

    2008-07-06 | 21:29:56
    Bloggadress: http://mel.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Ja, nu blev jag också Vårdaren... Det jag kan tänka mig är om man har hunnit skriva något mer, som påverkar analysen, och därför ger ett annat resultat.

    2008-07-09 | 13:57:37
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: