Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Min sambos ungkarlslägenhet...

Kategori: Det dagliga livet

Början av veckan har spenderats i Skänninge i min sambos, eller numera särbos, lägenhet.

Eftersom vi bara har kört dit det som är absolut nödvändigt så ser det verkligen ut som en riktig ungkarlslägenhet...
Möblemanget består av ett plywoodskrivbord med datorn (det viktigaste i hela lägenheten...), hans gamla soffa som han hade när han verkligen var ungkarl, den har stått magasinerad hemma hos mina föräldrar, men nu har den kommit till användning igen. Det är en typisk soffa som man hittade hos var och varannan tonårskille på 90-talet. Det som gör möblemanget komplett är en uppblåsbar sk gästsäng från Rusta. Kanske inte det mest ergonomiska, men praktiskt!

Det som saknas är ett soffbord och en TV. För tillfället finns, som ni märker, inte ett enda bord i lägenheten, och en TV bara måste han ju ha! Det senare kommer nog att lösa sig inom kort; broder Daniel har en kompis som ska sälja sin TV billigt, så då passar vi på..:)

Katterna fick givetvis följa med mig, och har nu inspekterat Andreas lägenhet uppifrån och ner. Till en början var de minst sagt misstänksamma, men nu har de börjat inse att det faktiskt inte är farligt här heller.

Imorgon bär resan av hemåt igen, jag ska jobba kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: