Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tappa tänder?

Kategori: Det dagliga livet

Jag har en återkommande mardröm om att jag tappar mina tänder, eller att de är lösa och jag desperat kämpar för att inte tappa dem. 
Jag har läst någonstans att det skulle betyda att man kommer att få mycket pengar inom kort, men det verkar inte stämma... Sannolikt betyder det bara att jag är fåfäng, och är nojig över mina tänder!

Hur som helst, nu har jag skickat iväg en intresseanmälan om abonnemangstandvård. Exakt hur det funkar har jag inte riktigt förstått, men det går ut på att man betalar en viss summa varje månad (hur mycket beror på tändernas skick), och sedan inte behöver betala någonting extra vid undersökningar, lagningar, rotfyllningar; tandutrdagningar osv. Förhoppningsvis för det också med sig att man får komma dit oftare! Jag har uttryckligen sagt flera gånger att jag inte vill att det ska gå mer än ett år mellan undersökningarna (pga ovan nämnda noja), men det dröjer alltid minst 1,5-2 år ändå!

                                                                                                               

Frisktandvårdens logotype


Kommentarer

  • erik säger:

    du har aids

    2008-08-06 | 03:45:54
  • Maritha säger:

    Eeh? Nej, det har jag inte...

    2008-08-06 | 04:09:11
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: