Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Projekt livsstil

Kategori: Projekt livsstil

Har tyvärr fallit tillbaks i min "gamla vanliga" livsstil på sistone, det blir lätt så när man inte är hemma så mycket, och de dåliga ursäkterna och bortförklaringarna hopar sig:
" Man måste ju få njuta lite på sommaren..."
" Alla andra äter ju glass på sommaren..."
" Det är för varmt för att jogga idag, det blir nog svalare imorgon..."
Och så vidare, och så vidare i all oändlighet...
Nu är det dock slut med det där; det är dags att ta tag i livsstilen här och nu!

Inledde det hela med en joggingtur efter jobbet imorse. Det gick förhållandevis bra, fick ordentligt ont i hälsenan, som vanligt, men joggade lite längre innan jag blev tvungen att börja gå idag, kanske går det att få ordning på det?
Har pratat med en kompis som är utbildad personlig tränare om saken, och hon är övertygad om att det rör sig om inflammation och små blödningar i muskeln till följd av överansträngning. Har fått lite övningar att göra, så vi får väl se...
Nu är planen att jogga varje morgon när jag har jobbat natt, är jag jättetrött så får väl intervallen av powerwalk bli lite längre, men jag ska i alla fall ut varje morgon efter jobbet!

Kommentarer

  • Lennart säger:

    Äta glass är väl inte fel?

    2008-08-03 | 01:18:26
    Bloggadress: http://trannel.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Hmm, nej men det är inte rätt heller, om du förstår vad jag menar.

    Givetvis tycker jag också att man ska kunna ta en glass då och då, men det får inte bli en vana.

    Det är ju inte precis nyttigt, och dessutom så innehåller det onödiga kcalorier om man, som jag, beöver gå ner några kilon...

    2008-08-03 | 04:30:11
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Lennart säger:

    Finns det inte någon sorts tofu-glass som ska vara nyttig på något sätt? Fast den kanske ändå har lika många kalorier.

    2008-08-03 | 14:21:22
    Bloggadress: http://trannel.blogg.se/
  • mel säger:

    ...och nu fick man dåligt samvete igen! Har svullat i sommar. Ett besök på gymmet och tre varv runt sjön på rullskridskor är all motion jag fått i sommar (om man inte räknar sexet ;)... men jag ska ta tag i det.. byta gym tror jag, till ett som ligger närmre och har roligare utbud... och innebandyn drar ju igång om en månad också...

    2008-08-03 | 18:30:14
    Bloggadress: http://mel.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Lennart: Jo, den är väl nyttigare på så sätt att den inte innehåller de skadliga fetterna, utan tofuns och sojans mer nyttiga egenskaper. Kcaloriantalet vet jag ingenting om, men jag har en känsla av att det är lika illa som vanlig glass...

    Kanske ska prova de där tofu- och sojaglassarna; tack för tipset!



    Mel: Man ska aldrig underskatta sex som motionsform!

    De flesta har väl en tendens att soffa till sig under sommaren, men det viktiga är att ta tag i saken när hösten kommer! I fortsättning vill jag dock vara en aktiv människa, som INTE slappar till över sommaren, utan har kvar motionsvanorna då också!

    2008-08-04 | 00:26:49
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: