Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Första mötet

Kategori: Kroppen

Så, nu har jag varit på första mötet hos Viktväktarna, så nu har jag en massa papper och broschyrer att plöja igenom, för att se vilka ändringar de har gjort i programmet sedan jag var med sist.
Efter en första snabb översyn verkar det inte vara så mycket, bara förenklingen i form av DuoVal, dvs att varje livsmedel fortfarande har sina points, men om man vill äta en större mängd så har även det ett fast pointsantal. Man kan då äta så mycket man behöver, tills man är lagom mätt, men behöver inte hålla på och väga och mäta, för att se exakt hur mycket det väger/vilken volym det har. Det låter smidigt, tycker jag!

Jag vet redan vilka stora fel jag gör:
1) Jag äter alldeles för sällan riktig, lagad mat, och kompenserar istället med godis och andra onyttigheter.
2) Jag äter alldeles för oregelbundet, vilket även det får konsekvenserna ovan.

Vad ska jag nu göra för att ändra på detta?
1) Äta lagad, nyttig mat regelbundet under dagen, så att jag slipper få blodsockerfall och desperat sötsug.
2) Ha myskväll en kväll i veckan, då jag kan äta lite mindre nyttigt, och även kan äta lite godis samt ta något glas vin.
3) Fortsätta med motionen! Nästa vecka börjar Nautilus med gruppträningspassen, så då ska jag gå på det några
   ggr/vecka, samt även fortsätta med promenader och jogging regelbundet.

Ja, det ser ju enkelt ut, när man strukturerar upp det så här...
Hoppas att det kommer att bli det i praktiken också!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    jag funderar på att lösa gymkort på nautilus. saknar faktiskt att ha möjlighet att gå på gruppträning eftersom jag tycker det är så himla skoj.

    2008-08-22 | 11:54:31
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Gör det! Gruppträningen är ju det roligaste av allt!

    T.o.m. David ska hänga med på yoga nu!

    2008-08-22 | 19:47:34
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: