Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vårsatsning

Kategori: Det dagliga livet

Den här veckan är jag ledig måndag-fredag, tack vare att en dag blev struken pga brott mot arbetstidslagen, och jag tog semester en dag, för att få en liten minisemester.

Jag ska passa på att vara riktigt duktig; ska vårstäda lägenheten, och ska motionera dagligen.
I vår planerar jag att börja jogga, men jag får väl börja med powerwalks, så att jag inte chockar kroppen alldeles... Förra veckan var jag ganska duktig med motionen, men kommande vecka ska bli bättre!
Det går så mycket lättare nu, när vädret är så fint också, så nu har jag inga undanflykter längre!

Dessutom så vet jag att jag behöver vara utomhus mycket mer, och få mer frisk luft!
Jag tror att jag kommer att bli mycket piggare bara jag ser till att få en daglig dos sol och frisk luft; en utmaning så god som någon för en inomhusmänniska och bokmal som undertecknad!



Härligt med alla fina vårblommor som tittar fram; längtar tills träden blir gröna!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Powerwalks är riktigt bra. Har ju testat stavgång det senaste och även om det är lite pinsamt går man mycket snabbare än man skulle gjort utan. Är genomsvettig när jag kommer hem efter en stavgångspromenad (ca 1 timma). frisk luft skall heller inte underskattats. Har ju suttit innomhus nu mycket i vinter och det mår man ju verkligen inte bra av. Skönt med vår =)

    2008-04-07 | 12:50:42
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Candy säger:

    Jag planerar också att jogga. Jag har fruktansvärt dålig kondition & det känns inte helt okej. Just nu är promenader mitt motto, men när det blir för lätt skall jag börja springa så smått.

    Här är våren långt borta för tillfället. Den tittade fram ett tag, men sen blev det vinter igen. =( du får posta fler vårtecken så jag piggnar till!

    2008-04-08 | 12:34:12
  • Maritha säger:

    Candy: Får ta med kameran på mina promenader, och fota när jag blir trött..;)

    2008-04-08 | 15:04:56
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Maritha säger:

    Candy: Förresten så är det samma upplägg jag har planerat, jag tror att det är det bästa, att promenera längre och snabbare först, så känner man (förhoppningsvis) suget att börja jogga när man är redo...

    Jennie: Jag väntar nog lite innan jag vågar börja använda stavarna till annat än stöttepelare när jag åker inlines..;)

    2008-04-08 | 18:02:57
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: