Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Powerwalk i vårvärmen

Kategori: Det dagliga livet

Våren är här!

"De" säger visserligen att det ska bli snö redan till helgen igen, men jag ignorerar dem, och lever i min egen värld, där våren är här!

Igår var en fantastisk varm vårdag, och eftersom Andreas har bilen i Skänninge så passade jag på att ta en powerwalk till jobbet. Hem tyckte jag att det var lite creepy att gå, ensam i mörka industrikvarter, så jag tog bussen till centrum och gick den sista biten. Även kl: 23:00 när jag gick den sista biten hem, var det en fantastisk, ljum vårkväll! Helt underbart!!!

Idag känner jag att jag inte har tränat som jag borde på sistone; jag har träningsvärk i... ryggen!
Varför får man träningsvärk i ryggen när man har powerwalkat?!
Ett bevis för att jag inte bara använder benen när jag går i alla fall utan större delen av kroppen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: