Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Life goes on...

Kategori: Det dagliga livet

Förkylningen bråkar med mig; det har blivit värre igen...
Det verkar som om min fföraning om att det kommer ta ca 3-4 veckor att bli helt frisk från den kommer att besannas. Gör därför inte speciellt mycket; tittar på en massa filmer, som ni märker..;)

Vi har börjat att hålla föreläsningar för varandra på avdelningen; jag höll min föreläsning för första gången idag, och det kändes som om det gick bra; de sade efteråt att det var en bra föreläsning, så det får jag väl tro på.
Det handlade om enteral nutrition, dvs sondmat. Föreläsningen kommer att läggas upp här imorgon natt, när jag är på jobbet (har den i jobbdatorn...). 
Nästa föreläsningstillfälle är på fredag; vi ska hålla den två gånger för att så många som möjligt ska hinna lyssna.

På fredag är det också dags för frisörbesök, det ska bli skönt; håret är just nu alldeles för långt och för tjockt, så det känns bara som en oformlig hjälm på huvudet; inte så snyggt, kanske...

Hittade idag ett trevligt läppstift för vardagsbruk; fin diskret färg och så luktar/smakar det jordgubb, och det är ju en trevlig detalj..:)

2115_LipTreatColor
  Fin rosa hylsa är det också..;)













Nej, nu titta på en film till, kan ju inte gå och lägga mig än när jag ska jobba nästa natt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: