Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bygga hus?

Kategori: Husköp

Har pratat med min far; min expertrådgivare när det gäller husköpet.
Han tycker inte att vi ska köpa det senaste huset vi har tittat på; det är för mycket som måste åtgärdas, och eftersom det är ett gammalt hus så är ju risken stor att det alltid dyker upp nya saker som vi måste reparera...

Pappa rekommenderade oss att titta mer aktivt efter tomter, och ev. bygga ett "eget" hus.
ju mer jag funderar över det, desto bättre låter det!
Frågan är ju bara den uppenbara; blir det inte väldigt dyrt? Det återstår att kolla upp...

Villa Saltö
Kanske ett Götenehus..?

Kommentarer

  • mel säger:

    Haha... din pappa kanske bara är rädd för att bli inkallad till husrenovering om helgerna...

    2007-09-21 | 07:47:46
    Bloggadress: http://mel.blogg.se
  • Helena säger:

    Eftersom vi sjàlva àr pà vàg att kòpa hus sà har jag insett att det àr en ganska dyr affàr. Speciellt om du àr ute efter ett modernt hus.. Ràkna med àtminstànde 2 miljoner fòr en nyckelfàrdig (inflyttningsfàrdig) modern villa pà ca 150 m2. Sedan sà finns det mànga traditionella villor som kostar mycket mindre som tex Alvsbyhus och Smàlandsvilla. Mànga kataloghusfirmor har àven ett visst antal villor som àr mer prisvàrda àn de òvriga, men man àr dock dà mer begrànsad och kan inte gòra sà mycket àndringar.
    Lycka till!

    2007-09-24 | 11:32:42
  • Maritha säger:

    Tck för tipsen, Helena! Jag har också känslan av att kostnaderna har en förmåga att rusa iväg... Det kommer nog att bli ett hus som redan är färdigt, men hyfsat nytt i alla fall. Vi får hålla ögonen öppna!

    2007-09-24 | 19:15:04
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: