Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Update

Kategori: Det dagliga livet

Har lite bloggtorka för tillfället, som ni har märkt. Kan inte riktigt få motivationen att sätta mig framför datorn, det är så mycket annat som borde göras..:(

Hur som helst; Jag är ju kontaktperson åt Roger, en handikappad man, och i onsdags var det anhörigträff på hans gruppboende. Det var trevligt, mest för att de boende var så uppspelta och tyckte att det var så roligt att få ställa till med kalas. Jag fick höra både av personalen, av chefen på boendet och av Rogers gode man vilket bra jobb de tycker att jag gör med honom, och det är ju alltid roligt att höra :)
Dock fick jag lite dåligt samvete; eftersom jag har jobbat så mycket natt så har jag inte hunnit/orkat engagera mig så mycket i att hitta på saker att göra med honom som jag hade velat. Nåväl, det går upp och ner som allt annat, och eftersom både han och personalen är nöjda med mig så finns det väl egentligen ingen anledning till det dåliga samvetet.

I torsdags kväll hade mamma ljusparty. Min bror Andreas flickvän har precis börjat som försäljare för dem, så nu blir det ännu lättare att köpa härliga doftljus och fina ljushållare :)
Den 7/12 ska jag ha ljusparty, skriv in det i almanackan genast, inbjudan kommer!

Imorse när vi åkte hem från jobbet var himlen så otroligt vacker att vi var tvungna att fotografera lite:

image118

image119

Kommentarer


Kommentera inlägget här: