Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

***

Kategori: Det dagliga livet

Festen i lördags blev lyckad, som väntat. Vad annat kan det bli, med ett gäng härliga vänner som det var alltför länge sedan man kalasade ihop med?
Dock gick kvällen väldigt fort, som den har en tendans att göra när man har roligt, och innan jag visste ordet av var klockan 02:00, och utestället där vi hamnat, stängde..:(

Gårdagen var aningens seg, och av någon underlig anledning hade jag en gräslig huvudvärk...


Det var ett tag sedan vi fick den här fina ljushållaren av mamma och pappa, och häromdagen satte min käre fästman upp den, i ett händigt ögonblick.  Visst blev det fint?!
Lägenheten fylls för tillfället av härliga doftljus som sprider välbefinnande :)

image117

Nu väntar tre veckor nattjobb, och sedan jobbar jag nästan bara dag/kväll fram till i februari. Hoppas att jag sover bättre på nätterna då, så att jag slipper att vara vaken dygnet runt...
Ska försöka vara duktig, och lägga mig och gå upp hyfsat tidigt även när jag är ledig, så att jag får in en relativt jämn dygnsrytm...


För övrigt så har jag under en tid utvecklat svullna och torra ögonlock, vet inte om det är hösten eller vad det kan bero på (jag brukar alltid få väldigt torr hud på hösten/vintern).
Först tänkte jag att det var åldern som började göra sig påmind, så jag gick och köpte en anti-rynkkräm speciellt för ögonen. Den krämen verkar ha gjort så att problemen eskalerade, och nu ser jag för bedrövlig ut, med svullna, torra ögonlock!
Vad ska man göra åt det?! Jag har provat att smörja på lite Fenuril på de torraste partierna, men vad 17 gör man åt svullnaden?! Tur att jag jobbar natt, så att folk bara ser mig i ledljus...

Kommentarer

  • Madde säger:

    Hehe, vi verkar verkligen ha samma hudbekymmer! Mina ögonlock har också varit knepiga ett tag nu men sedan jag köpte Åhléns egna ögoncreame har det blivit bättre. Q10 och vitaminer gör susen!=)

    2007-10-15 | 19:08:31
    Bloggadress: http://mintto.blogg.se
  • Maritha säger:

    Hehe... OK, får testa den snarast!
    Tack för tipset!

    2007-10-15 | 19:30:43
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: