Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Lübeck

Kategori: Det dagliga livet

I Lübeck hade vi det väldigt roligt! Det var jag och Maria från jobbet som åkte ihop, sedan så var det två till från vår avdelning, samt en massa människor som vi inte känner, från andra avdelningar på sjukhuset.
Det blev inga sena kvällar på sta'n; vi satt och pratade och tog lite vin på hotellrummet, och sedan gick vi ut på sta'n och åt, innan vi gick hem igen, pratade lite till, och gick och lade oss. Jag hade inte orkat ränna runt på diskotek halva nätterna, det känns som om jag har passerat den åldern då jag tyckte att det var det optimala...
Jag såg det som en mysig semesterresa, ett tillfälle att få komma bort lite, insupa nya atmosfärer och ladda batterierna.

Till stor del får man väl säga att det var en shoppingresa, och jag blev faktiskt lite förundrad över hur mycket en del köpte; det var nog hela årsransonen...
Bästa fynden var tre parfymer: Hugo Boss Woman  till mig (för vardagsbruk), Aqua di giò till Andreas och Christina Aguileras parfym till mig (för kvällsbruk).

http://www.misterio.ru/linkpics/243b.jpg  http://invoguetx.com/store/image/r9xa/Men_Aqua_Di_Gio_3_4_oz.jpg 



Vi hann i alla fall gott och väl med att strosa på sta'n, titta i apotek (en yrkesskada, antar jag...) och dricka glüwein (eller hur det nu stavas). Vädret var strålande; runt nollgradigt och strålande sol, och migränen höll sig i schack; kan knappt bli bättre! Det enda som saknades var så klart min Andreas..:(

image123

image124

image125

image126

Två saker som alltid fashinerar mig på resor av olika slag är:
1) Varför måste man vara konstant berusad från tidig morgon till sen kväll bara för att man inte är hemma? Det är väl inte roligt? I alla fall jag vill ju uppleva den plats jag är på, och det kan jag inte göra fullt ut om jag ständigt är berusad!
2) Varför försvinner allt sunt förnuft och vanligt folkvett bara för att man är hemifrån (kan det ha något att göra med fråga 1, jag vet inte..;) )? Människor som i vanliga fall är "fina" damer och herrar kan bete sig hur som helst bara för att de inte befinner sig på hemmaplan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: