Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Gamla favoriter

Kategori: Musik

När jag var inne på Youtube och kollade runt igår hittade jag av en slump en gammal favoritartist och -låt.
Detta innebar att jag genast transporterades tillbaks i tiden till den senare delen av tonåren, när jag och min bästa vän Annika njöt av följande artister:


Bob Dylan- Like a rolling stone
- Denne legend har jag faktiskt haft äran att se live, i Göteborg år 1998. Bland det närmaste en religiös upplevelse jag har kommit i mitt liv, trots att han har blivit mycket gammal.


Joan Baez- Sweet sir Gallahad
- Hon har en röst given från Gudarna, och ett vibrato som inte är att leka med!


John Lennon- Imagine
- Det var mycket viktigt att det bara var John tillsammans med Yoko, och inte Beatles, som vi ansåg förstörde Johns kreativitet!


Janis Joplin- Piece of my heart
- Vi tvingade hela klassen att lyssna på Janis Joplin på bildlektionerna..:)


Melanie Safka- Look what they've done to my song, ma.
- Minns när vi först upptäckte Melanie, vi fullständigt smälte när vi hörde hennes personliga röst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: