Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tjejsnack v. 21

Kategori: Tidsfördriv

Träning

· Varför tränar du?
- För att gå ner i vikt och må bra.

· Hur ofta tränar du?
- Har tyvärr haft mycket omkring mig de senaste veckorna, så träningen har fått ligga nere. Målet är dock ca tre gånger i veckan. Det känns lagom.

· Vad brukar du träna?
- Framför allt olika typer av gruppträningspass, helst dansklasser såsom streetdance, afrikansk dans eller jazz. Försöker gå på yoga och pilates då och då, eftersom min neurolog säger att jag verkar stressad...
Planerar fortfarande att försöka mig på att jogga regelbundet.
Simmar då och då, tycker att det är avkopplande och skönt, men en aning monotont...
Gillar inte styrketräning; det blir för monotont för min del, jag behöver omväxling! Där finns också den stora risken när det gäller joggingen...

· Finns det något negativt med träning?
- Inte vad jag kan se i alla fall. Skulle i så fall vara den grymma muskelvärken jag får när jag inte tränar..:(

· Finns det något positivt med träning?
- Massor!
* Vikten hålls stabil eller går ner.
* Man blir piggare och gladare.
* Man justerar automatiskt sina matvanor, så att de blir bättre och mer regelbundna.
* Risken för "vällevnadssjukdomar" såsom diabetes, hjärt- kärlsjukdomar och stroke minskar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: