Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

På kryssning med vilda pensionärer!

Kategori: Det dagliga livet

Måste ju rapportera från Ålandskryssningen jag var på; det var en upplevelse utöver det vanliga, kan jag lova!

Vi konstaterade ganska snabbt på bussen att jag sänkte medelåldern med drygt 20 år, och att även mina föräldrar och Roger sänkte den med sisådär 10 år. Trodde därmed att det skulle bli en lagom lugn resa, men tji fick jag...
Vi klev på färjan kl: 15:15, och kl: 18:30 fick vi rapport om att den första personen redan hamnat i fyllecell en stund innan. Resan fortsatte i samma stil, jag satt mest paralyserad och stirrade stumt omkring mig med stora ögon. När jag lyckades få fram någonting att säga så var det oftast "Jag är chockad...". Gamla människor i åldern ca 60-75 som var drängfulla och betedde sig allmänt illa!
Vi lade oss nog bland de första på båten, men vid 02-tiden väcktes vi av en högljudd diskussion som handlade om vem som skulle ligga med vem! När vi nästa dag lyckades identifiera dessa människor så var även de i 65-70 årsåldern!
Mamma konstaterade att om det hade varit ungdomar som hade betett sig likadant så hade de blivit avkastade på Åland! Strax därefter tillade hon att ungdomar skulle aldrig bete sig så illa, de är inte lika grova och vulgära.

Som tur är så tänker inte Roger alls på sådana saker, så han hade en jättetrevlig resa, och det hade vi andra också, även om vi mestadels var ordentligt chockade, det tar nog ett bra tag att hämta sig från detta...

Passade ju på att handla lite på båten; Paris Hiltons nya parfym "Heiress" doftar jättegott! Egentligen så gillar jag inte att sponsra Paris Hilton, men ibland så får man väl blunda för sina ideal...
Till Andreas köpte jag en spraydeo i doften Aqua di Giò, som är hans favoritparfym.

Paris Hiltons nya * Heiress eau de Perfume * 100 ml

Kommentarer

  • Toni säger:

    Ja, det är tyvärr så att kryssningsbåtarna tar fram mänsklighetens sämsta sidor. De är som ena flytande kvarterskrogar fyllda med desperata överförfriskade partymonster som passerat bästföredatum men bär sig åt som efterblivna fjortisar på julafton. "Det är så roligt att supa ihjäl sig, höhöhö".

    2007-06-25 | 01:15:45
    Bloggadress: http://blogg.alandstidningen.ax/toni
  • Jag igen säger:

    Sorry att jag spammar din blogg. Adressen till min blogg blev fel *senil/trött/förvirrad/full/kär/korkad/slarvig (stryk det som inte gäller)*

    2007-06-25 | 01:17:46
    Bloggadress: http://blogg.alandstidningen.ax/minblogg
  • Maritha säger:

    Toni: Jo, tyvärr så är det väl så... Trodde dock att människor som uppnått en mogen ålder skulle kunna bete sig lite moget också, men det var tydligen fel... Vi får göra som min mamma sade: "Nästa gång får vi åka på ungdomskryssning, pensionärskryssningarna är tydligen för vilda för oss..."

    2007-06-25 | 12:14:39
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: