Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mitt liv beskrivet genom musiken

Kategori: Tidsfördriv

Hehe, nu har Jennie varit rövarstråt igen, och jag är ju inte sämre utan att jag också hakar på:

1. Sätt din musik på blanda.
2. Klicka på nästa knappen efter varje fråga.
3. Skriv titelnamnet på den låten som spelas som svar på frågan.
4. FUSKA INTE!!!


1. Hur mår du idag? You're not here - Ja, det stämmer ju bra; saknar min älskling!

2. Kommer du komma långt i livet? Wait and bleed - Hmm, hur ska man tolka det? Att jag till slut kommer långt, efter mycket hårt slit?

3. Hur ser dina vänner dig? One - Hmm... Är jag nr 1, eller är jag bara en i mängden? Nr 1 tror jag :)

4. Kommer du gifta dig? Jag ger dig min morgon - Det får man väl tolka som ett ja?

5. Vad är ditt livs theme-song? Creep - Jaha, det var ju inget vidare... "I'm a creep..."

6. Vad är ditt livs historia? Trying to recall - Haha "Recall= återkalla,minnas." Med tanke på att mitt minne är uruselt så får man väl säga att det stämmer!

7. Hur är skolan för dig? Ändrar frågan till "jobbet" eftersom jag inte går i skolan: För att du finns - Jaha, det låter ju som om jag är ganska oumbärlig på mitt jobb ;)

8. Hur kommer imorgon vara? A little bit of love - Åh, så jag får lite kärlek även om älsklingen är bortrest? Spännande...

9. Hur kan du komma framåt i livet?  Hard as stone - Hehe, jag måste alltså tuffa till mig lite :)

10. Vad är det bästa med dina vänner? One step closer - Får väl tolka det som att de är nära :)

11. Vad finns i lager för nästa vecka?  Enter sandman - Hmm... ska jag sova SÅ mycket?

12. Vilken sång beskriver dig bäst? Unforgiven - Vad har jag gjort?

13. Hur är det med ditt liv? Die mauer - Jag tycker att jag har blivit riktigt bra på att rasera murarna jag har haft runt mig.

14. Vilken låt ska spelas på din begravning?  Future world -Jag tror ju inte på ett liv efter detta!

15. Hur ser världen på dig? Sanitarium - Hrrm... Ingen kommentar...

16. Kommer du ha ett lyckligt liv? Sing for me - Det är ju en extremt glad låt, så det verkar ju så :)

17. Vad tycker dina vänner om dig? Relax, take it easy - Hehe...

18. Har du en mörk och djup hemlighet? Angel of sadness - Inte bara en, verkar det som...

19. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig? Die die my darling - Nu kommer det fram; Ni vill att jag ska dö!

20. Hur kan jag göra mig själv glad? Beautiful people - Vilken tur att jag redan bara har vackra människor runt mig då :)

21. Kommer jag någonsin ha barn? Until it sleeps - Hur ska det tolkas?

22. Vilken låt beskriver den du är attraherad av? Sweet dreams - Ja, han är min vackra dröm!

23. Vad skulle du vilja säga till nästa generation? Märk hur vår skugga - Får tolka det som att de ska lära sig av våra misstag (våra skuggor).

24. Vad är några tips till mig? Release me - Hmm... Jag ska släppa mig lös mer alltså? Jag ska ju gå ut med mina supertrevliga arbetskamrater på fredag..;)
Se'n får jag väl fortsätta att dansa afrikansk dans också... Det är ju extremt frigörande, har vi konstaterat ikväll.

25. Hur kommer jag bli igenkänd?
Where the wild roses grow - OK..?

26. Vad är min danssång? The bluest eyes in texas - På riktigt gillar jag bäst att dansa till rock eller hip-hop, dock... Vet inte vad jag skulle dansa till denna; det får väl bli tätt ihop med Andreas :)

Haha, jag fick ju riktigt roliga svar på frågorna!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Denna lista är så rolig tycker jag. Du fick ju också några klockrena svar. Creep, den var rolig =)

    2007-05-10 | 23:07:19
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    ...Och Die die my darling...

    2007-05-10 | 23:21:00
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Sofia säger:

    Kul lista! Den snor jag rakt av. :)

    2007-05-11 | 12:00:44
    Bloggadress: http://newdress.blogg.se
  • Jennie säger:

    haha, ja die, die var ju också rätt skoj =), får vi väl verkligen hoppas att det inte stämmer

    2007-05-11 | 21:39:50
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: