Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Jeopardy?!

Kategori: Tidsfördriv

Jag blev häromdagen utamand av Candy, och har gått och funderat över det sedan dess.
Utmaningen i fråga går ut på att lista sju Jeopardy-kategorier som jag skulle äga sönder andra människor i.




1. Infektionssjukvård
- Det är ju faktiskt mitt jobb, och även om jag inte kan allt så skulle jag nog slå de flesta som är med i Jeopardy inom ämnet!

2. Händelseförloppet i X-men trilogin
- Töntigt? Javisst, men de är grymt bra!
  Skulle under denna kategori även kunna lägga till händelseförloppet i div. nutida TV-serier såsom Lost och OC (Ja, jag vet att det är en ungdomsserie, men jag är ung, och den är bra!).

3. Lars Winnerbäcks texter
- Måste bara lägga in detta ämne, och hoppas att inte något mer av Lasses fans är med i min Jeopardy-omgång, eftersom man inte kan låta bli att lära sig texterna om man en gång har börjat lyssna på honom.

4. Hur man bäst ignorerar att lägenheten ser ut som en sämre ungkarlslya
- Tyvärr en av mina paradgrenar, I wish I could unlearn my talents here!
Jag är när det gäller allt annat nästan för noggrann och ordningsam, men när det gäller att städa, diska osv så har jag inget större intresse av det, jobbar på det...

5. Dieter
- Japp, känner (tyvärr) till de flesta udda dieter som cirkulerar. Därmed inte sagt att jag har provat dem själv..;)

6. Att planera sin vardag
- Detta är jag mästare på!
På jobbet är det en stor fördel, att jag utan att ens tänka på det kan planera hela min dag så att det flyter på utan onödig stress. Även privat så är det bra, men ibland kan jag hålla med om att jag vill planera lite för mycket. Om då andra i min närhet inte följer samma schema så kan en del konflikter uppstå, eftersom jag blir grymt stressad när jag inte känner att jag har kontroll över situationen...

7. Hur man ignorerar det mode som för tillfället råder
- Enkelt, jag är helt enkelt inte det minsta intresserad! Kan inte alls förstå hur man kan lägga en stor del av sin tid och energi på att hålla reda på vad den och den modellen eller kändisen hade på sig på den och den galan... Har svårt att komma på något mer ointressant!
Sedan förstår jag naturligtvis också att även jag till viss del följer modet, eftersom det är det enda som går att köpa i affärerna, men då slipper jag i alla fall att bry mig. Tilläggas skall att det därför kan gå långa perioder utan att jag köper några nya kläder; jag skulle aldrig klä mig i något jag egentligen inte gillar bara för att det är modernt!

Hmm... Ja, det var svårare än man kunde tro, och det var väl inga sådär jätteroliga kategorier jag knåpade ihop, men det är sådan jag är!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    hehe, det var roligt! Du skulle äga sönder mig i de flesta av kategorierna ovan iaf.Fast det där med ungkarlslyan och modet skulle jag nog ha en chans iaf ;)

    2007-05-22 | 22:55:53
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Du skulle kanske ta några poäng, men jag skulle vinna! :D

    2007-05-24 | 13:49:54
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Candy säger:

    Jag skulle nog vara en tuff konkurrent i kategorin om Winnerbäcks texter, men resten skulle du absolut spöa mig i!

    2007-05-26 | 12:18:54
    Bloggadress: http://onlythefakessurvive.blogg.se

Kommentera inlägget här: