Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Fest i fredags

Kategori: Det dagliga livet

Efter att ha kommit hem från Åland i fredags var det bara snabbt hem och piffa till sig en aning innan färden gick hem till Jennie och Johan. Johan har (rel.) nyligen fyllt år, så han hade kalas. Mycket trevligt, extra kul att alla kunde komma, för en gångs skull. På något konstigt vis så har det blivit så, nu när alla jobbar oregelbundet och ett antal har barn osv, att man träffas allt mer sällan. Tråkigt!
I fredags så planerade vi i alla fall hej vilt för när vi ska träffas framöver; nu måste vi alla hjälpas åt att se till att det blir så!

När vi kom in till sta'n så hamnade vi på Husaren, och konstaterade att det har blivit väldigt fräscht där efter att de renoverade, men att de tyvärr inte har så många gäster. De tappade de gamla gästerna, sannolikt eftersom de tycker att det är för fräscht, och inte längre känner sig hemma där. Som kompensation så har de inte lyckats få några nya gäster, eftersom ingen har fattat att det inte är samma gamla sunkiga ställe, där alla 40+ skulle försöka få sig ett fem i tre-ragg. Tyvärr så kommer det nog inte att gå så bra för Husaren.
Kvällen till ära så spelade ett live-band, som dock inte var bra. Sångaren sjöng falskt, men inte på ett charmigt Håkan Hellström-sätt, utan bara FALSKT. Dessutom var bandet ruskigt otajta. Dock måste jag säga till deras försvar att de var ruskigt snygga på scen; de hade tydligen lagt allt krut på sitt scenframträdande. Jag rekommenderar sock att de över lite mer på det musikaliska också...

nej, nu måste jag gå och lägga mig, ska ju jobba imorgon bitti!
PS: Candy, jag jobbar på det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: