Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Värmebölja!

Kategori: Det dagliga livet

När årets förmodligen största värmebölja rullar in över landet så jobbar jag givetvis natt...
Jag har ju för det mesta inga problem med att sova, så det har gått hyfsat även nu, men det är ju inte så himla kul när man vaknar med solen i ögonen helt genomsvettig!

Dessutom så har Andreas varit och hälsat på kompisar och vår söta lilla guddotter i helgen, så jag har inte haft någon bil och kunnat ta mig någonstans för lite svalka heller.

Som grädde på moset så har vi tidigare inte vågat öppna några fönster, med tanke på att Maja är så otroligt nyfiken att om vi öppnar så skulle hon vilja gå ut och se vad som finns utanför. På tredje våning... Inte så kul. Nu har vi dock varit av nöden tvungna att öppna två fönster en liten springa, så att inget katthuvud kan smyga ut i öppningen. Alltid en liten svalka, när det i alla fall kan komma in lite frisk luft.

Nåja, egentligen så älskar jag ju värmen, och hatar när folk klagar på den, men nu känns det som om det blev lite för varmt för fort, så att man inte hann vänja sig.
Dessutom så är jag väl bitter över hela situationen, antar jag; att jag inte har kunna sitta i parken och dricka öl, eller åka till Simsjön för att bada och spela minigolf...

NOG KLAGAT!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    din stackare! Hoppas det är värmebölja någon gång när du är ledig också så att du också får bada!

    2007-06-11 | 20:56:17
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Michelle säger:

    För kännedom hade fröken picknick igår ;o)
    Ska även ha det idag... med en medhavd vinbox ;o)
    Kram på dig!

    2007-06-12 | 13:12:10
    Bloggadress: http://mybell.blogg.se
  • Maritha säger:

    Tack för den Michelle :P
    Jag ska nog också ha mina picknickar tids nog...

    2007-06-13 | 00:26:29
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: