Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mysteriet med de oanvända städsakerna

Kategori: Det dagliga livet

Jag kan inte undgå att reta mig på de totalt inkompetenta städerskorna som ägarna till vårt hus verkar hyra in.

Jag berättade ju för ett par månader sedan (kan det ha varit vi Valborg?) om spyan som någon hade placerat i vårt trappuppgång. Personen i fråga torkade inte upp den efter sig, trots flera arga brev i trappuppgången, och den är kvar än! Nu är den dock intorkad, så den luktar inte längre, men man kan ju inte undgå att tänka på vad det är för någonting, när man går förbi...

För att återgå till städerskorna så står det med jämna mellanrum en massa städgrejor utanför vår port.
Grejorna står där i flera dagar, upp till en vecka, utan att man ser någon som använder dem. Man ser inte heller något resultat i trappuppgången... Sedan är städsakerna plötsligt borta igen, utan att någon har använt dem.

Så en dag för kanske tre veckor sedan så såg jag faktiskt en kvinna som höll i en mopp i trappuppgången!
Glatt hälsade jag på henne, och tänkte att nu försvinner nog spyan!
Nej då, när jag kom hem igen på kvällen såg trappuppgången exakt likandan ut som vanligt, och spyan var kvar.

Nu stod städgrejorna åter utanför porten i förra veckan, men som vanligt försvann de utan att ha använts...
I morse när jag åkte hemifrån låg två moppar på ett trappsteg, men vis av erfarenheten så fick jag inte alltför stort hopp om att det innebar att trappuppgången faktiskt skulle städas. Det var klokt av mig, för när jag kom hem var mopparna borta, och trappuppgången såg likadan ut som vanligt.
Spyan finns kvar, på sin vanliga plats...
Den försvinner väl inte förrän den har blivt bortnött, för borttorkad lär den tydligen inte bli.
Undrar vad hyresvärden betalar "städerskorna" för att de "städar" trappuppgången?

Kommentarer

  • Jennie säger:

    om my G. totalt värdelöst, säg till hyresvärden att han kan hyra in mig...svart ;)

    2007-06-21 | 19:05:55
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Ja, jag tror att trappuppgången skulle glänsa som den inte har gjort sedan den var ny efter att du har gett den en omgång!

    2007-06-21 | 19:11:47
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: