Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sömnproblem mm

Kategori: Det dagliga livet

Kvällen, natten och morgonen verkar ha blivit riktigt blöt för vissa...
Hur som helst så verkade de ha haft trevligt, och det är ju det viktigaste.



Har inte lyckats sova många minuter inatt; på sin höjd en timme eller max två. Förra natten blev det ca tre timmar.
Efter flera år med diverse sjukdomar och krämpor som orsakade att jag konstant kände mig helt utmattad och hela tiden gick som i en dvala så har jag nu vaknat till, och pendeln har svängt över åt andra hållet; jag känner mig hela tiden förhållandevis pigg, och till och med uppvarvad. Även om jag är trött så är jag så uppvarvad att jag har svårt att slappna av.

Tidigare kunde jag utan problem sova 14-16 timmar/dygn, och kände mig ändå ständigt helt utmattad, kände mig som en Zombie. Nu är jag istället uppvarvad, och sover bara 3-4 timmar/natt, och det är väl inte heller speciellt bra.
Kom nu inte och säg att det var pga att jag sov för mycket som jag blev trött; jag kunde helt enkelt inte hålla ögonen öppna; det var en förlamande, vidrig trötthet!

Jag skulle önska att jag någon gång kunde vara lite lagom, mittemellan; att vara pigg, och sedan bli normalt trött på kvällen, för att sedan kunna varva ner och somna lätt och utan problem.
Det är väl en önskedröm; det är väl bara att inse att jag tillhör dem som aldrig kommer att ha ett normalt sömnmönster..:(



Vädret här i Lidköping är strålande än så länge, hoppas att det håller sig så! Jag ska nämligen tillsammans med Roger som jag är kontaktperson till, mamma & pappa, broder Andreas och hans flickvän Madeleine m.fl. gå på Diggiloo på Läckö slottsvall ikväll, och det vore inte så roligt om det regnade!
Hmm... Jag var tvungen att gå ifrån datorn ett ärende medan jag skrev detta, och nu har det redan börjat mulna på himlen..:( 

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Hoppas ni har kul och att det inte regnar!

    2007-07-15 | 20:43:16
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Det var helt kanon! Inlägg kommer...

    2007-07-16 | 01:16:00
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • SKiNHEaD BArBiEdOLL säger:

    Inte trevligt när kroppen antingen kräver FÖR mycket sömn eller för lite.. när det som behövs är det där mittemellanläget. =/ Hoppas du sover bättre nu så att det inte blir alltför ihållande det där strulet.

    2007-07-17 | 15:03:17
    Bloggadress: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
  • Blue säger:

    Känner igen det där läget där ögonen bara inte går att hålla öppna...
    Hela kroppen skriker urladdat batteri

    2007-07-20 | 14:43:43
    Bloggadress: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här: