Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sömnlöshet och reflektioner över dagens "nyheter"

Kategori: Det dagliga livet

Ytterligare en sömnlös natt..:(
Annars har jag sovit hysat på sistone, så det är ju skönt. Det går ju an också när man ska jobba kväll, och kan lägga sig en liten stund senare på dagen, så att det inte är hela världen om man inte kan sova på natten.
Längtar tills jag ska jobba natt, så att jag hamnar i den dygnsrytm min kropp gillar bäst!
Skönt är i alla fall att jag gör ytterst få dagpass under resten av sommaren och hösten!

För en liten stund sedan lämnade Andreas mig.
Han ska åka på fiskesemester till Jämtland med sin pappa i en vecka, en sådan där far/son-grej antar jag...
Själv ska jag vara kvar hemma och jobba, och jag är inte alls avundsjuk..;)

När jag nu ändå är vaken så har jag pysslat med att koppla in den gamla datorn, som har varit på reparation.
Det ser lovande ut hittills, den äldre datorn trivdes inte alls i det hörnet, så den bestämde sig för att inte fungera på det databordet, men den här verkar funka så här långt...
Nu ska jag bara vänta en halvtimme och hoppas på att routern funkar, så att vi får internet där ckså...
Känns som en förutsättning...

När jag kollar runt på Aftonbladet.se så kan jag bara (återigen) konstatera att Britney Spears verkar ha sett sina glansdagar:



Jag pratar inte alls om stilen nu, utan om att hon ser... skabbig ut!

Apropå skabbig så läser jag på samma sida att Lindsey Lohan "retades" med männen (både personal och intagna) på behandlingshemmet genom att knalla runt naken dagarna i ända.
Ingen tanke på att det kanske helt enkelt är så att folk inte vill se en främmande naken person vart man ser..?
Att det kan uppfattas som osmakligt? Undrar hur hon själv skulle ha reagerat om hon fått en hårig penis (helst sittande på en medelålders lönnfet man) i blickfånget vart hon såg; då hade det väl varit ramaskri ipressen, för sådant ska väl inte lilla Lindsey behva utsättas för!
Snacka om brist på respekt för sina medmänniskor!

Apropå behandlingshem och otäcka människor så bara måste jag nämna Brigitte Nilsen; hon är riktigt scary! Jag skulle bli livrädd om jag mötte henne i en mörk gränd!

På Expressen.se läser jag om Manuel Uribe; världens mest framgångsrika bantare. Han har bantat bort 200 kg, så nu väger han "bara" 360 kg... Målet är att banta bort 250 kg till.
Snacka om att det ska kännas motigt, att tänka att man ska banta bort 450 kg!
Jag tycker att det känns jobbigt med 30...

Läser vidare att George. W Bush ska sövas ner för att göra en coloskopi...
Hallå; ingen frågade mig om jag vill sövas när jag skulle göra coloskopi för några år sedan?!
Jag fick inte ens lugnande, bara lite smärtstillande, men det är väl så att herr Bush är lite vekare än oss andra..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: