Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Idyll hos svärmor

Kategori: Det dagliga livet

Vi har varit och hälsat på hos svärmor och hennes man. De bor verkligen helt idylliskt; precis vid en sjö, med skogen runt om, men ändå nära till närmsta stad.
Vi har nu bestämt att det är så vi vill bo; med närheten till vattnet och skogen; det är så rogivande!

Maja var givetvis med oss, och fick leka ute i det fria för ovanlighetens skull. Vi vågra inte släppa henne lös där, eftersom hon inte har varit där så många gånger ännu, så jag och Andreas turades om att hänga som en vante i kopplet efter henne..;) När vi skulle hem så var hon helt färdig; jag fick bära henne till bilen nerifrån sjön... Skulle tro att hon kommer att sova gott inatt!

Annars så gillar hon att vara med mig när jag sitter ute på balkongen och läser; då utforskar hon balkongen millimeter för millimeter, och verkar aldrig tröttna!

Jag har nu haft feber i några dagar, inte speciellt hög; runt 38 grader, men känner mig ändå trött av det.
Är rädd att det är min "gamla feber" som har kommit tillbaks; för några år sedan så hade jag ju konstant feber i ett halvårs tid, utan att man lyckades lista ut vad det berodde på. Sedan försvann det, och jag var nöjd och glad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: