Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Julfirande

Kategori: Det dagliga livet

Julaftonen firades hemma hos mor och far, tillsammans med bröderna, farmor och farfar samt farbror Göran. Andreas skulle jobba natt, så han var tyvärr tvungen att åka redan vid 20:30 :(
Sjäv sov jag över, och min lille bror var snäll och skjutsade hem mig i förmiddags.
Julfirandet hemma hos mina föräldrar ser jag som väldigt traditionellt, men med lite extra saker på julbordet, eftersom vi är flera som inte är sådär jätteförtjusta i de vanliga julrätterna... Min favorit på julbordet är pajerna!
Av de mer traditionella rätterna så är det julskinkan (och mammas och pappas "hemmagjorda" är alltid den godaste...), mammas köttbullar och prinskorven samt ägghalvorna och tarteletterna som är det bästa.

När jag kom hem så var jag bara tvungen att sova lite, och två gosiga katter gjorde mig sällskap..:)
Därefter bar det iväg hem till svärfar och hans fru. Han var lite besviken att jag ännu inte har publicerat något foto på honom här, och eftersom jag inte hade kameran med mig så blir det inget nu heller..;)
Hur som helst; trevligt hade vi, men idag var det jag som var tvungen att åka tidigt för att jobba.

Vill bara säga stort TACK för alla fina klappar; vi har tydligen varit väldigt snälla i år :)

Rubinröd - Varmt och mysigt
Detta vackra set låg i vår julklappshög; tack Daniel och Andreas!

          
Vi är numera även glada ägare till ett Nintendo Wii, tack Kent och Catarina för det! Vi har ännu inte hunnit testa det, men vi tror att det är roligt!                                                                                    

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Har ni bestämt er ang. nyårsafton ännu? Vi fixar maten här hemma så det behöver ni inte bekymmra er om förutom att vi delar på kostanaden =). HG och David kommer men henrik jobbar. Sedan ska vi väl försöka investera i någon fin fyrverkeripjäs också. Vore skoj om ni kom. På söndag handlar jag maten så det vore ju bra att veta senast på lördag(ska försöka ta mig till systemet också och inhandla dryck till maten). Hoppas allt är bra annars.

    2007-12-27 | 20:09:20
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Vi får tyvärr avböja; vi ska åka till Andreas mamma. Det blir kombinerat jul- och nyårsfirande, eftersom hon jobbade hela julen, och Helena kommer hem också. Ni får i alla fall ha det så jättekul!

    2007-12-29 | 17:05:31
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Jennie säger:

    ah, det är lugnt. Hoppas ni får det trevligt. Ska ut på receptjakt nu, bättre sent än aldrig =)

    2007-12-30 | 13:00:36
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • The fucking princess säger:

    GOTT NYTT ÅR FRÅN MIG TILL DIG!!
    Hoppas allt är bra och att du haft lite välförtjänt vila under julen.
    Kram från Fröken M

    2008-01-01 | 12:59:22
    Bloggadress: http://thefuckingprincess.blogg.se
  • Maritha säger:

    Tack det samma! Hoppas att 2008 blir ett fantastiskt år!

    2008-01-03 | 01:45:23
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Lennart säger:

    Hoppsan, jag trodde först att det var två vinglas på ena bilden. Sen såg jag ljusen i de.

    2008-01-03 | 19:46:04
    Bloggadress: http://trannel.blogg.se

Kommentera inlägget här: