Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Om du lämnade mig nu

Kategori: Musik

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad
Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad
Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa någon ny; jag har rätt mycket med mig, själv precis som du
Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu

Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va
Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag har sagt att jag vill ha
Jag skulle unna mig att drömma hundra mil genom Europa, om en främling lika tillitsfull som du
Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan om du lämnade mig nu

Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans
Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi tillslut har blivit sams
Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat, som jag varit med förut någonstans.
Jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns

Jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten
Det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten
Men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du
Jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnade mig nu



Ja, försmaken av Lars Winnerbäcks nya skiva bådar ju gott!
Den nya låten är magisk, jag kan inte uttrycka det på något annat sätt!
Den där speciella stämningen och känslan som går rakt in i hjärtat, som bara Han kan få till...
Längtar till 9 November, då han spelar här i Arena! Jag och Elin har redan bestämt att vi ska gå; är det någon annan som vill haka på?

http://www.myspace.com/larswinnerback

Kommentarer


Kommentera inlägget här: