Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Skattebesked och nyheter

Kategori: Det dagliga livet

Så ramlade då skattebeskedet ner i brevlådan, och det var samma chock som vanligt. Jag har varje år sedan jag började jobba för ca 12-13 år sedan fått betala in mer skatt! I år blev det ca 5500 kronor:(
Jag satte mig genast och försökte ringa min löneförrättare för att säga till henne att de måste dra mer skatt, men hon var inte där, får försöka igen efter lunch. Nu måste jag ta tag i det här; jag kan ju inte betala in en halv förmögenhet i efterskott varje höst!

Dagens nyheter: Keith snortade sin pappa. - Hur sjuk får man bli?!
Angelina vill adoptera fler barn. - Är det inte dags att hon funderar på att ta hand om de hon redan har, istället för att köpa nya på löpande band? Och att hon måste skaffa två barn med samma hudfärg för att de inte ska känna sig ensamma är ju helt sinnessjukt, som förälder hoppas man väl kunna ge sina barn större grundtrygghet än så?

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Usch, låter inte kul det. Fattar inte varför dom gör så. Är väl ingen som vill ha restskatt heller!

    2007-04-04 | 12:18:39
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: