Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nattvaka

Kategori: Tidsfördriv

Har vaknat och lyckas inte somna om, och eftersom jag inte ska jobba tidigt idag så är det lika bra att gå och upp sitta här en stund, så kanske jag kan somna om senare.

Gårdagens väder var fruktansvärt; regn och hagel hela dagen, så det blev ingen inlinesåkning för min del :(

Jobbade hela dagen, en väldigt hektisk dag med många patienter som åkte hem och många nya som kom istället. Som tur var så var vi ganska gott om personal, så det funkade bra. Jag och S var båda resurssköterskor så vi stöttade båda de andra sköterskorna, och turades om med inskrivningarna.

Efter jobbet var det dags att åka till Viktväktarna. Den här veckan hade det gått riktigt bra; -1 kg, och därmed fick jag min andra          :)  För Er som inte är så insatta i Viktväktarna så får man en guldstjärna för vart tredje kilo man gått ner. Jättelöjligt, men jättekul..:)
Fick dessutom en ny kommentar om min viktnedgång från en arbetskamrat igår; alltid roligt :)

Därefter var det raka spåret till Nautilus/Arena för ett funkpass. Jättekul som vanligt, fast jag lyckades återigen att dra upp min sträckning från förra veckan; mindre kul. Det kanske är lika bra att jag jobbar nästa torsdag kväll och inte kan dansa, så att det (förhoppningsvis) hinner läka ordentligt. Även om det är tråkigt...

När jag kom hem var jag helt färdig, eftersom jag bara sov ca tre timmar förra natten. Tittade på inspelningen av Prison break från i måndags, och läste lite innan jag kröp i säng.

Nattens nyheter: Förgiftade sina barn med Prozac och tändvätska, tänkte stämma sopptillverkaren- Hur sjuk får man bli? Att utsätta sina egna barn för detta, "bara" för att kunna stämma en sopptillverkare?! Där har vi USA och deras "stämningssamhälle" i ett nötskal! Måtte vi aldrig hamna där! Man kan undra om han tycker att det var värt det, nu i efterhand...

Varför bär 16-åringar grejjer för 50 000- Det kan man verkligen undra, och Lena har en stor poäng där; Ojämlikhet kostar för alla. Har aldrig tänkt på det ur den synvinkeln förut, kanske för att det inte riiiktigt var aktuellt för min del med en klocka för 33 000. Sedan har jag aldrig heller funderat över vart jag har lagt min jacka eller ställt mina skor. Jag tror dock att man tidigt måste lära barnen en sund respekt för pengar, och inte ge dem obegränsat av vad de vill ha, även om man har gott om pengar och kan köpa det barnen pekar på. Man måste ju få längta lite i livet också, och lära sig att vara lite ödmjuk...

Jessica, 11, vågar inte gå till skolan, och rektorn verkar ju inte bry sig alltför mycket utan påpekar bara att Jessica faktiskt har skolplikt! Det är sådant här som får mig att bli riktigt upprörd! Barn kan vara så elaka mot varandra, och man får väl tro att det är för att det inte förstår bättre. Här spelar ju dock uppfostran en mycket stor roll; barnen måste mycket tidigt lära sig respekt för andra människor! Jag vet att jag har skrivit om detta förut, men det tål att upprepas!

Jag tycker att det är skrämmande att så många unga tjejer säljer sex idag för att ha råd till prylar! Tänk Er för tjejer!

Kommentarer

  • Zetareh säger:

    Tycker verkligen att det är hemskt för Jessica. Högst troligt lär hon också få byta skola.. Det är så man tydligen löser alla problemen numera, att offret ska byta. Likadant var det ett tag då jag också blev mobbad. Dock inte lika grovt som denna tjej, men jag mådde iallafall dåligt. Självklart gjorde rektorn och lärarna inget åt saken, utan jag fick istället flytta därifrån. Sedan fick vi hemma stå för alla kostnader gällande mat och busskort, eftersom jag "valt" frivilligt att byta skola. Man kan inget annat än att sucka, hur sjutton kan man välja en sådan sak? Hoppas verkligen att denna lilla tjejen lyckas lösa sina problem och jag håller med om att unga människor borde lära sig mer respekt jäntemot andra människor.

    2007-04-20 | 11:03:10
    Bloggadress: http://zetareh.blogg.se
  • Maritha säger:

    Jo, det är ju tydligen så man "löser" problemen; låt offret byta skola, istället för att ta itu med det så fort det uppstår! Något är allvarligt fel i vårt samhälle..:(

    2007-04-20 | 12:19:23
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Jennie säger:

    Jätte bra jobbat med guldstjärnorna =). Du är så duktig som tränar och står i. Jag ska gå och träna för tredje gången denna vecka nu så jag känner mig också lite duktig just nu :p. Ska hem till skövde igen sen, saknar ju Johan =).

    2007-04-20 | 12:29:14
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Det är ju skitbra att Du har gymmet så nära! Förstår att det ska bli skönt att komma hem till Johan!

    2007-04-20 | 13:46:35
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • SKiNHEaD BArBiEdOLL säger:

    Sälja sex för att köpa prylar är väl inte värre än att göra något annat efterskolanjobb för att få lite ca$h?

    2007-04-20 | 17:42:26
    Bloggadress: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
  • Maritha säger:

    Hmm... Uppenbarligen så har vi väldigt olika syn på saken. Den viktigaste skillnaden tycker jag är att unga tjejer i den branschen riskerar att råka så illa ut på ett sätt som de oftast inte gör inom andra yrken.... Forts. Följer

    2007-04-21 | 00:36:03
    Bloggadress: http://Maritha.blogg.se
  • Maritha säger:

    Forts... Jag dömer ingen, var och en är fri att välja ett yrke som hon/han trivs med. Jag tycker dock att man bör tänka sig för en extra gång, och fundera över vilka konsekvenser det kan få för en själv och alla i ens närhet.

    2007-04-21 | 00:40:20
    Bloggadress: http://Maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: