Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Calici och mer oväsentlig info. om mig

Kategori: Det dagliga livet

Ikväll har jag jobbat, det verkar som om det har kommit ett nytt utbrott av Calicivirus (="Vinterkräksjukan")!
Just nu känns det underbart att bara jobba 50%, förhoppningsvis är det värsta över när jag jobbar nästa gång..:)
Trots allt var det ganska lugnt, så jag hann jobba lite med artikeln som jag och en av våra läkare håller på och skriver till Läkartidningen... Ska bli kul när den är klar, och man ser den där!

Nyheter idag: KappAhl vek sig för hot från Hells Angels... Synd, tröjan var ju jättesnygg!
Linda Rosings bröst sprack - Satte in större implantat . - Om bröstet spricker kanske man borde överväga att ta bort implantaten, alt. att göra dem mindre. Linda gör tvärtom och förstorar dem ytterligare...

Dagens citat: "Man får välja själv och ta saker som de é: Är det jobbigt att tiden går och man blir äldre, eller är det kul att vara mé?" - Lars Winnerbäck.
Apropå att fler och fler i min omgivning verkar drabbas av åldersnoja... Jag tycker definitivt att det är kul att vara med!

Har inte så mycket att skriva idag, så här kommer ytterligare ett frågeformulär...

1. VAD HETER DU?
Maritha Karin Margareta Johansson

2.VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Grå

3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU??

Bara datorns brus...

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL??
Såg på TV, läste och bloggade:)


5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
En tekaka och ett kanelknäcke.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Underbart vårväder:)

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Andreas.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Stilen och utstrålningen.

9. HUR MÅR DU IDAG??
Pigg och glad:)

10.FAVORITDRYCK UTAN ALKOHOL?
Te, Loka och cola light.

11. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
Rött vin.


12. FAVORIT SPORT?
Dans, fotboll, hockey. Kan kubb räknas som sport??

13. HÅRFÄRG?
Brunrött, enligt frissan med inslag av guld:)

14. ÖGONFÄRG?
Brungröna.

15. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG??
Solnedgång.

16. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Daniel 26 och Andreas 19.

17. FAVORIT MÅNAD??
Hmm... Maj kanske? Har just insett att våren nog är min favoritårstid, jag har alltid trott att det var sommaren.

18. SENASTE FILMEN DU SÅG??
Såg 2/3 av Maffiabröder igår, den var ganska bra, synd att jag inte kunde se slutet...:(
Senaste hela filmen jag såg var An american haunting.

19. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON??
Japp, som tur är så behöver jag inte göra det längre:)

20. FAVORIT LÅT(ar) -
Hmm... Man eater med Nelly Furtado är grym.

21. SOMMAR ELLER VINTER ??

Sommar är gött för då slipper man frysa.

22. KRAMAR ELLER KYSSAR??
Både och..:)

23. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
Förhållande, inget snack om saken.

24. CHOKLAD ELLER VANILJ??
Choklad! Fast inte glass och inte mörk choklad.

25. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
I en trea på tredje våning med Andreas, Maja (kissemissen), Fluffis och Herkules (kaninerna) och några fiskar som vi ännu inte har lyckats ta död på...
Längtar dock otroligt mycket efter att köpa hus!

26. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER???
Mest olika typer av deckare, gillar de svenska författarna i denna genre. Ska snart ta itu med "Heligt blod, helig graal".

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT??
"Information från HP support för VGR" och en massa telefonnummer som kanske kan vara bra att ha...

35. FAVORITSPEL ?
Som den nörd jag är får jag svara World of Warcraft.

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nej.


37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN??
Kan någon det?!

38. ÄR DU ROMANTISK??
Ibland.

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja, definitivt.

40. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Städa det sista i datarummet, så att det blänker. Träna abs och promenera i det vackra vårvädret.

41. VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA?
00:18.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Fy fan vad sjukt det där med Hells Angels. De är ju inte riktigt kloka.

    Tack för kommentaren, svarade i min blogg.

    2007-04-02 | 11:58:02
    Bloggadress: http://newdress.blogg.se
  • rigg säger:

    Jag tror Linda Rosing byter storlek på implantaten i samma tempo som hon och fadde gör slut och blir tillsammans är för att hon ska få gratis löpsedelutrymme på kvällstidningarna och veckotidningarna.

    2007-04-02 | 12:31:13
    Bloggadress: http://ipren.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Nej, när de ger sig på KappAhls anställda och hotar pga en tröja så undrar man...

    2007-04-02 | 12:31:17
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Maritha säger:

    Rigg: Haha, ja, det var en mycket sannolik teori..:)

    2007-04-02 | 12:32:00
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: